Transformasi Hidup :)

Haloha. 
Tadi sa susun-susun folder. Skali sa tejumpa rakaman nubuatan-nubuatan yang diberikan beberapa tahun yang lalu. Saya berdoa supaya setiap nubuatan yang diberikan akan terus terjadi di dalam hidup saya. Saya sangat diberkati dengan nubuatan yang diberikan. Saya percaya Tuhan yang berbicara..

Pekerjaan Tuhan itu sangat luar biasa.  Saya mengalami pekerjaan Tuhan dalam hidup saya pada masa berumur 20 tahun. Pada umur-umur saya sejak kecil, saya dapat melihat bagaimana kuatnya iblis cuba untuk menghancurkan hidup saya. Saya akhirnya sedar, pasti ada sesuatu yang ada dalam hidup saya sehingga iblis cuba untuk menghancurkan hidup saya. Tapi saya bersyukur Tuhan itu sangat baik, pada masa saya berumur 20 tahun Dia menangkap saya. Dia telah lama menanti untuk saya kembali kepada hadiratNya. 

Apabila mengimbas masa lalu saya, sewaktu kecil saya seorang yang sangat jajal. IbuBapa saya selalu mengugut untuk menghantar saya ke sekolah budak-budak nakal. Saya juga adalah anak yang selalu buat masalah berbanding abang dan adik saya. Apabila masuk ke sekolah menengah, saya menjadi pelajar yang baik sehinggalah saya mempunyai boyfriend. Bila saya mempunyai BF, saya membiarkan hidup saya dikuasai oleh emosi. Saya tidak mengenal Tuhan. Saya akui, ada membaca Firman Tuhan tapi itu tidak cukup untuk membebaskan saya dari ikatan emosi dan kehidupan duniawi saya. 

Bila dapat masuk ke IPG, saya merungut sebab dapat di Keningau. Haha. Sebab dalam hati saya, susah mau jajal sebab ada abang belajar dalam kampus yang sama. Tapi rupanya Tuhan punya rencanaNya sendiri. Semasa saya di IPG, saya akhirnya mengikuti Transformation Camp. Disana saya belajar Firman Tuhan, Saya didoakan. Saya mengalami pengalaman baru bersama Tuhan. Mata rohani saya dibukakan untuk melihat kebenaran  yang akhirnya membebaskan saya dari ikatan yang selama ini mengikat saya. 

Akhirnya kerana indahnya kasih Tuhan yang saya rasakan, saya memutuskan hubungan dengan BF saya. Sebenarnya beberapa waktu itu, saya mahu memutuskan hubungan tapi saya belum ada kekuatan. Walaupun sudah 4 tahun bercinta bilang urg, tapi dalam hati saya.. saya sedar saya perlu membebaskan diri dari perhubungan yang tidak memberi kebaikan kepada hidup saya. Tapi Tuhan selalu ada cara untuk menolong anak-anakNya. Tuhan bagi saya komuniti baru yang dapat mendukung saya dalam doa, membentuk saya menjadi orang yang mencintai Tuhan. Tuhan berikan saya kawan baik dan kawan ini sampai sekarang menjadi pendorong saya, pengkritik saya. Haha. 

Sekarang, saya terkadang lupa akan masa lalu saya. Saya bersyukur bahawa di dalam Tuhan, kita ini adalah ciptaan baru. Ikatan masa lalu tidak berkuasa atas hidup kita sebab kuasa yang Tuhan letakkan dalam hidup kita lebih besar. 

Dengan adanya pengalaman ini, saya tidak hairan apabila orang mengalami kasih Tuhan, hidup mereka akan diubah. Akan ada sesuatu perubahan yang terjadi. Sebab Tuhan dapat melakukan apa saja. Tuhan berkuasa dan mampu untuk mengubah hidup setiap orang yang mau menyerahkan hidup mereka sepenuhnya kepada Tuhan. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life