Devosi Pagi | 22 OGOS | Catatan Jurnal

Devosi Pagi | 22 OGOS | Catatan Jurnal

Apa yang saya belajar ni hari.

1.    Hari ini saya merenungkan apa yang saya mau untuk capai dalam hidup saya dan apakah garisan penamat bagi saya, apakah itu hari konvokesyen, bekerjaya, atau berkawin. Bagi saya, dalam masa terdekat ini, saya ingin menghabiskan pengajian di IPG dengan baik.

Saya tidak perlu menunggu untuk mencapai semua yang saya inginkan barulah memuji Tuhan. Saya juga perlu bersyukur sebab ada sesuatu yang sedang saya usahakan pada masa ini. Apabila saya terlalu fokus pada apa yang mahu saya capai atau apa yang saya mahu miliki, saya akan memikirkan hal itu saja. Tetapi terkadang saya lupa untuk menikmati hari yang Tuhan berikan.

2. “Live everyday like it’s your last”. Tuhan masih memberikan saya peluang untuk hidup hingga ke hari ini kerana ada sebab. Hari ini saya juga memikirkan bahawa bila-bila masa saja Tuhan boleh ambil nafas yang ada pada hidup saya. Cuma, saya tidak tahu bilakah masa itu dan dimanakah. Tetapi, selagi saya masih hidup.. saya akan cuba melakukan apa yang Tuhan mau saya lakukan, disamping melakukan apa yang saya mau capai. Hidup ini sementara.. dan biarlah saya gunakan hidup yang sementara ini untuk memuliakan Tuhan.


3. Saya juga belajar, Tuhan hadir dalam hidup saya.. bukan saja pada saat semuanya ok, tetapi juga dimasa saya mengalami kesusahan, penyesalan, kekecewaan. Apabila saya mulai menghargai hari yang Tuhan sudah berikan, tidur saya pada waktu malam juga akan lebih baik dari sebelumnya, bukan kerana apa yang saya lakukan tapi sebab saya berdoa supaya Tuhan campur tangan dalam hidup saya. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life