Kaki terseliuh, bengkak.

Pernah kah,  henpon ko heng.. Lepastu ko rasa mo hampas ja tu henpon sebab tda dpt buat apa²?

Pernah kah ko mo pigi ikut sukan sudah tp kaki ko pula teseliuh?

Hari ni kaki sa teseliuh. Sakit yg memang sakit.
Sepatutnya esok pigi friendly di sana IPG Gaya,  lepastu pigi mansau.

Tapi sa percaya,  semua yg berlaku ni tdk terlepas dari pandangan Tuhan.

Mungkin ada sesuatu yg Tuhan mau selamatkan saya dri perkara buruk yg mungkin akan berlaku.  Atau..  Tuhan mau ajar sa utk sentiasa humble.. Atau,  Tuhan nmpk banyak yg perlu sa urus smpai sa bfikir bnyk..  Jd sa x perlu pigi ni sukan permainan...

Hmm banyak btl atau kan.  Sa pun x pasti apa sebab utk disebalik smua ini. Tp sa mau tetap percaya,  walaupun dlm keadaan mcm ni. Tuhan itu tetap baik dan selamanya baik.

Biarlah kaki sa bengkak. Sakit.

Td masa sa tengo laptop,  tiba² mcm sa rasa ada yg bckp,  "ko x perlu tanggung sakit ko, sendirian,  Tuhan kan ada..  Dia mati di kayu salib bkn utk dosa² sja tp juga utk stiap sakit".

Trus sa befikir.  Btl jugala. Tidak sendirian sa melalui saat sakit kaki ni.  Tuhan kan ada sentiasa.

Sa ada buat lagu.. Begini lirik chorus..

Ku menang kerna Kau ada dlmku
KasihMu nyata berkuasa atasku
Takkan ku melepaskanMu
Engkaulah harapan,  hidupku....

Ni lagu klau bagi sa la..
Bila sa menang dlm ssuatu perkara,  itu kerana Tuhan yg melakukannya di dlm saya.. Dan walaupun bila sa kalah. Sa tetap menang sebab Tuhan ada di dlm saya. Selagi Tuhan  ada di dlm hidup saya,  menang atau kalah adalah tetap kemenangan. Sebab kekalahan wlaupun mengandalkan Tuhan itu lebih baik daripada menang tapi Tuhan tidak ada dlm kemenangan itu.

Kasih Tuhan juga menguasai hidup saya,  yg mengubah cara fikir saya akan diri saya. Melihat dari sudut positif dan terjadi banyak perubahan yg terjadi trmasukalah hati dilembutkan utk terus merendahkan diri di hadapan Tuhan.

Dan,  selamanya tdk akan sa lepaskan Tuhan dri hidup sa.  Biarla kehilangan apa yg sa ada di dunia. Selagi Tuhan ada,  selagi itu ada pengharapan dan sumber segala ssuatu yg sa perlukan.

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life