Kemerdekaan


2 Korintus 3:17-18

"Sebab Tuhan adalah Roh; dan di mana ada Roh 

Allah, disitu ada kemeredekaan"

                Suatu masa dahulu, saya terikat dengan satu kebiasaan, cara hidup yang tidak baik. Saya sukar untuk melepaskan diri dari ikatan itu. Saya sedar adanya ikatan itu tetapi saya tidak dapat untuk tidak mengulangi cara hidup yang sama.

Lalu pada suatu hari, saya mengikuti kem Transformasi yang pada mulanya saya ingat kem itu biasa-biasa saja..tetapi Tidak. Saya mengalami Tuhan dalam kem tersebut, dan jelas Tuhan berbicara kepada saya.. dan saya yakin bahawa Tuhan memang ada dan saya sedar saya perlukan Tuhan.

Saya meminta ampun untuk semua dosa saya.. dan berjanji untuk melayani Tuhan selama hidup saya.

Pada malam itu, saya didoakan. Saya menangis dengan teruk sekali. Sebab dalam hati saya tidak tertahankan penyesalan demi penyesalan. Selepas menangis barulah saya tenang dan bersyukur sebab mengalami jamahan Tuhan.

 Saya tahu pada malam itu ada Roh Allah yang bekerja di dalam hati saya. Sehingga saya dimerdekakan pada malam itu. 


Semoga kemerdekaan dari segi rohani yang sa alami ini terus berlaku dalam hidup saya. Hari demi hari, saya rindu agar jamahan Tuhan, hadirat Tuhan memperbaharui hati saya, komitmen saya.

Apakah ikatan yang sedang menguasai hidupmu?

Apapun itu, ketahuilah bahawa Tuhan mampu membebaskan kita dari segala ikatan. Saya telah mengalami pembebasan itu dan saya yakin percaya bahawa Tuhan dapat melakukan hal yang sama dalam hidup anda. 


Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life