Inspirasi :)

Inspirasi

Hari ini kami menang main bola jaring. Team #Netballers.

Saya mau berterima kasih sama Tuhan yang memberi kami kekuatan untuk berjuang sampai berjaya.

Saya juga berterima kasih sama kaka-kaka PJK durang kaka Esterinah, Kaka Kelly, Kaka Aleema, Kaka Mishele yang ajar saya main bola jaring. Masa sekolah menengah dulu, permainan bola jaring paling saya anti di dunia. Paling sa tida minat. Haha. Tapi bila masuk IPG, durang ajar saya main. Sempat ikut pertandingan sama durang team kaka-kaka PJK, dan kami menang. Haha. Masa itu saya tidak tahu peraturan dan posisi. Tapi main hantam saja.

Terima kasih juga sama coach ELL, yang latih kami dulu main bola jaring. Sa dalam kumpulan B. Walaupun coach ‘hampir’ tipu kami mau bawa pigi Melbourne dengan hanya duit bayaran 200 lebih. Tapi semua tu sudah kami sudah lupakan dan mau berterima kasih sebab ajar saya main bola jaring.
Sebenarnya, saya mau cerita pasal inspirasi sebenar saya dalam sukan.

Terima kasih juga sama team netballers, sebab percaya sama saya. Terima saya untuk bermain bersama ini team. Kemenangan demi kemenangan kita capai. Kenangan untuk kita dimasa hadapan.

Saya membesar di asrama SMK Lohan. Setiap petang akan main di padang atau permainan macam bola baling dan sebagainya. Masa sukan sekolah pun wajib datang. Bila atlet latihan pun akan nampak selalu. Pada masa itu, saya berada di kelas harapan bilang urang, dari tingkatan 1 sampai tingkatan 5. Kalau dalam bidang sukan memang saya belum pandai pada masa itu.

Inspirasi saya pada masa itu ialah atlet-atlet sekolah. Mana-mana permainan pun durang boleh main. Dalam kata lain, semua permainan durang boleh masuk. Pigi bola tampar boleh, bola baling boleh, bola jaring boleh dan semualah. Jadi saya kagum sama durang. Haha. Jadi timbullah dalam hati saya mau jadi macam durang. Semua permainan durang boleh main. Tambahan lagi, kaka Aleema atlet sekolah yang sampai peringkat kebangsaan dan waktu itu dia juga dalam kelas harapan sekolah. Saya terinspirasi dengan dia. Macam dua-dua seimbang. Dalam kokurikulum dan akademik.

Dan sekarang saya bersyukur, sebab hampir semua permainan boleh saya main. Bola tampar, bola jaring, bola baling, badminton, ping pong, tennis, futsal, bola keranjang.. kecuali sepak takraw la. Haha.

Semuanya bermula daripada keinginan dalam hati. Bila kita mau, kita akan berusaha. Dan akhirnya kita akan lihat perkembangan dalam diri kita.


Terima kasih kepada semua yang telah menjadi inspirasi saya. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life