Devosi Pagi | 18.08.2016 | Jurnal

Devosi Pagi | 18.08.2016 | Jurnal

I cry out to God Mosh High, to God, who fulfils his purpose for me – Psalm 57:2 (NIV)

 Apa yang saya belajar pagi ni?

1)  Walaupun banyak orang yang menyokong saya dalam hidup ini,keluarga dan kawan-kawan tetapi Tuhanlah yang membuka jalan untuk saya dan menuntun saya untuk menjalani kehidupan sehari-hari. Bila ada orang menyakitkan hati saya, saya tahu bahwa saya perlu datang kepada Tuhan sebab Tuhan mempunyai caraNya sendiri untuk memulihkan saya.

2) Walaupun orang lain tidak faham hidup saya. Atau, apalagi bila saya sendiri tidak faham hidup saya. Tuhan akan sentiasa ada dan saya hanya perlu datang kepada Tuhan untuk meminta kekuatan untuk menjalani kehidupan saya ini.

3) Tuhan tidak pernah terkejut dengan jumlah wang yang ada dalam bank saya. Dia sentiasa mencukupkan saya. Walaupun kelihatan apa yang Tuhan berikan tidak banyak tetapi Dia ‘tetap’ memberikan saya kecukupan. Jadi, saya akan terus setia dalam pemberian saya. Sebab sumber segala yang saya miliki adalah dari Tuhan dan saya akan gunakan apa yang saya ada untuk memuliakan Tuhan.


4) Apapun rancangan yang telah saya rancang dari awal tahun ini yang belum terlaksana, saya tidak akan menganggap diri saya gagal. Sebab Tuhan yang menulis hidup saya dan Dia akan menyempurnakan apa yang telah Dia mulakan dalam hidup saya. Saya akan terus berusaha untuk mencapai impian saya dan apapun yang belum saya capai, saya akan terus bersabar. Sebab saya pasti semua akan indah pada waktu Tuhan. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life