Beruntung?

Apakah maksud beruntung bagi anda?? Hmm.

Cuti baru-baru ini, dalam kereta bapa saya selalu mengulang ulang perkataan..
“Untunglahh si A.. si B dapat beli  tanah di siring jalan. Untung oh si B dapat beli tanah si C yang ada durian sedia”.

Lalu saya merefleksi diri saya..
Apakah erti beruntung bagi hidup saya sendiri.

Saya berfikir bahawa. “Saya beruntung bila ada Yesus dalam hidup saya”

“Kita beruntung apabila ada Yesus dalam hidup kita”

Apabila kita fokus pada apa yang org lain miliki, kita akan lupa merenungkan apa yang kita miliki, yang Tuhan berkati kita.

Bila kita ada Yesus dalam hidup kita, kita adalah orang yang paling beruntung.
Sebab kehidupan sekarang dan kehidupan sesudah mati, akan tetap bersama Tuhan.

1 Timotius 6:6
Memang Ibadah itu kalau disertai rasa cukup, memberi keuntungan besar

Ibadah itu adalah hidup kita. Penyerahan hidup kt kepada Tuhan. Jadi jika hidup kita ini disertai rasa cukup akan memberi keuntungan besar bagi kita. Keuntungan besar itu mungkin bukan dari segi material di dunia tetapi damai sejahtera, ketenangan dan sukacita untuk menjalani kehidupan kita sehari-hari. ..

Biarpun kita nda memiliki semua perkara yang kita mau, itu bukan bererti kita ni bukan orang yang nda beruntung. Selagi kita masih bernafas, selagi itulah kita ini orang yang beruntung. Sebab kita masih mempunyai peluang untuk melakukan pekerjaan kita untuk kerajaan Allah.

Dalam dunia ini, kita tidak akan pernah merasa cukup. Sekejap mau ini, sekejap mau itu. Keinginan kita sentiasa mahu kita penuhi. Tapi kita boleh membuat keputusan untuk bersyukur apa yang kita miliki dan meminta Tuhan untuk memberikan kepenuhan dalam hidup kita.

Marilah kita menjadi orang-orang yang selalu bersyukur untuk apa yg kita miliki.


“There is no need to jealous of others. What’s for you is for you. And what they have wouldn’t fit you anyways. Be thankful for all you have and know that all you desire is on the way”

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life