Orang itu

Just a short sharing. Haha.

Bila kita mengasihi seseorang, kadang-kadang kita mau menguasai org itu. Maksud saya, kita mula mengontrol sama siapa dia bergaul, dia boleh pigi mana, jalan mana, sama siapa. Kadang-kadang la.

Tapi mengasihi seseorang sebenarnya, kita mau yang terbaik untuk orang itu. Kita mau orang itu gembira. Bukannya memaksakan apa yang kita mau pada hidup orang itu. Jadi kita sepatutnya berdoa untuk orang itu, mau melakukan yang terbaik untuk orang itu.

Jadi bila orang itu masih belajar, bekerja atau sebagainya. Peranan kita ialah menyokong orang itu dalam apapun yang dia usahakan. Menjadi pendoa yang setia. Pendengar yang setia. Bila orang itu rasa down, kita yang kasi semangat dia. sebab ada masa kita pun akan rasa down dan orang itu pula yang akan memberi semangat kepada kita. Saling menolong dalam menjalani kehidupan. 

Kadang-kadang ego orang itu tinggi. Dan kita dapat rasakan ini bila kita menghadapinya. Tapi tetaplah sabar sebab ego itu boleh berubah. Dan berusaha untuk melakukan apa yang terbaik. Lebih baik memilih untuk merendahkan diri daripada mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati. 

( Orang itu = kawan, boypren, gelpren )

Kasih itu tidak mementingkan diri.
Kasih itu mau yang terbaik untuk orang yang disayangi. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life