cerita kawan.



Hari ini terasa berat di hati. lepastu wasap kawan yang ada di kejauhan sana. walaupun dia jauh tapi selalu dekat di wasap. Dia tahu dan faham apa yang sa cuba sampaikan. Antenaa yang sangat aktif . Haha.  lepas cerita sikit-sikit sama itu kawan baru ni hati ok. :) Kita manusia perlukan kawan yang boleh bagi nasihat dan sebagainya. bukan kawan untuk ketawa-ketawa, makan-makan, buat itu dan ini saja tapi yang paling penting, kawan itu boleh nasihat kita berkaitan dengan kerohanian kita. :) 

Tapi ada satu kawan yang selalu ada di sisi kita, waktu kita susah dan senang Dia ada. Nama Dia Yesus. Tidak perlu wasap, mesej dan sebagainya. Hanya panggil namaNya dan bercakap-cakap dalam doa. Dia kenal kita lebih dari kita kenal diri kita. Dia memberi sukacita dan damai sejahtera lebih daripada apa yang kita rasakan di dunia :) 

Amsal 27 : 17 
Besi menajamkan besi, orang menajamkan sesamanya. :)

             Kawan dan kita. kita dan kawan. sebenarnya saling mempengaruhi. Cuma pengaruh apakah yang kita beri kepada kawan kita dan pengaruh apakah yang kawan kita beri pada kita. kalau silap pilih kawan..kita akan terpengaruh dengan cara fikir bahkan tingkah laku mereka. oleh itu pentingnya kita mencari kawan-kawan yang baik dan mempunyai fikiran Kristus.. yang dapat mempengaruhi kita untuk lebih rajin berdoa, rajin ke gereja, tidak melakukan yang tidak baik dan banyak lagi. 

pengaruh apakah yang kita berikan kepada rakan2 di sekitar kita? :)
semoga kita dapat menjadi sahabat yang dapat membangun orang lain dan mendorong kawan-kawan yang lain untuk terus maju dalam hidup, terutama mengutamakan Kristus dalam kehidupan seharian. Amen :) 

I am a friend of God lyric
Who am I that You are mindful of me
That You hear me
when I call
Is it true that You are thinking of me
How You love me
it's amazing

God Almighty
Lord of Glory
You have called me friend

I am a friend of God
I am a friend of God
I am a friend of God
He calls me friend



Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life