25/2/2015

masa terasa sangat cepat berputar
hari semakin hari tidak terasa
dari isnin hingga ahad
seperti hanya sejam sahaja.

mcm tida cukup 24 jam ni klau beginilah kesibukan berterusan .  sem 5.. ohh sem5. haha.
tp tidak apa, komitmen membentuk keperibadian. Pengalaman yg kna dpt daripada tugas2 yang diberikan pun tida dpt dibeli guna duit dan tida dapat juga  klau guyang kaki saja teda usaha. :)

sa tebaca td,

  "All successful and unsuccessful people have 1 thing in common.. [24 HOURS A DAY] it's how they use them that makes the difference" :)

bah jadi, poingkuro di kalau banyak btl karaja. haha. Perlu pandai bahagi masa untuk urus2 tugasan yang ada, tanggungjawab, untuk diri dan yg paling penting masa untuk baca Alkitab dan berdoa. Sesibuk manapun.. ni 2 perkara paling penting. Berdoa dan baca Alkitab. :)

lagi 1 sa tebaca td,

You Say:
I Don't know 
If I can Make it

God Says:
I Will Give
You Strength 

bila banyak tugas, tanggungjawab yang perlu dilaksanakan... terasa masa tidak cukup.. jadi last2 macam mau give up sudahlah kunun. jadi bila kita berfikir kita rasa mcm kita tidak mampu suda... Tuhan cakap, Dia akan bagi kekuatan. Tuhan adalah sumber kekuatan dan hikmat. Kalau rasa-rasa bateri mau habis suda, sebelum habis cepat2 sambung charger. Berdoa. :) 


Last,

Filipi 4 : 13
Segala perkara dapat kutanggung di dalam Dia yang memberi kekuatan kepadaku.


SEGALA perkara dapat Kutanggung DI DALAM DIA yang MEMBERI KEKUATAN kepadaku. 

Tuhan memberi kekuatan kepada kita agar apapun yang perlu kita selesaikan dapat kita laksanakan. bukan kerana kita hebat atau kuat, tetapi kerana Tuhan yang memberi kita kekuatan baru hari demi hari. :)

Tuhan mengasihi kita duluuu sejak sebelum dilahirkan, semasa dalam perut ibu , selepas dilahirkan sampaii sekarang.. dan juga sampai kita kembali kepada Nya. :) :)

z z z z z zZ Z Z masa untuk modop. :)

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life