Sharing Kem Barnabas 2016

Halo. Ini late post ini. Haha.
Sa mau sharing pasal sa pigi kem barnabas yang baru2.

Sejak kana kasitau tarikh kem barnabas, sa sudah tulis di kalender sa. Dan agak ramai kawan-kawan yang cakap mau pigi. Tapi makin dekat dengan tarikh kem, makin pula tarik diri kwn-kwn yang lain. Jadi, saya pun berfikir, adakah saya akan tarikh diri juga. Sa tetap pergi walaupun sa tau sa teda kwn-kwn yang pigi cuma ada beberapa sem 8 yg pigi. Sa bersyukur kerana saya memilih untuk tetap jalan ke kem. Sebab sa sangat diberkati dengan sesi-sesi yang dijalankan sepanjang kem.

Pemikiran saya sebelum kem adalah,"patut kah sa pigi ah. Nanti sama saja isi dia tu macam kem-kem sebelumnya". Tapi rupanya pemikiran saya ni salah 100%. Dari mula sesi pertama hingga sesi akhir semuanya baru dan menarik. Saya sangat sangat diberkati dengan pengisian yang ada.

Saya juga dapat jumpa kawan lama, dapat kawan baru. Selain itu dapat semakin dikuatkan khususnya dalam sesi akhir mengenai posting untuk sem 8. Sharing dripada bro Firdaus juga sangat-sangat memberi keyakinan dan semangat.

sebenarnya apa bah tujuan pigi kem ini?
Bagi saya lah kan, pigi kem ni satu aktiviti yang bagus. Pertama, kita dapat belajar firman Tuhan dan itu akan menguatkan kita/ Kedua kita akan dapat kawan baru. Kawan yang sama-sama akan saling mendorong untuk tetap teguh dalam iman. Ketiga, kita dapat tahu tentang pelayanan sebagai seorang guru Kristian khususnya untuk kem Barnabas ini. Kita akan mendapat banyak pengetahuan mengenai ladang pelayanan kita cara menubuhkan persatuan pelajar Kristian.

Secara keseluruhannya, kem ni kali sangat best. Sa bersyukur sebab Tuhan membuka ruang untuk saya pigi kem. Semua masalah kewangan selesai tepat pada waktu dan akhirnya saya dapat menikmati hadirat Tuhan sepanjang kem dan juga balik IPG dengan kekuatan baru.

Untuk junior2 IPG, jangan malas-malas join kem barnabas. Rugi kalau tida pigi! haha

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life