This too shall pass :)

Semenjak menjadi dewasa ini, banyak perkara yang perlu difikirkan. Dari segi kewangan, cabaran hidup dan sebagainya. Pada petang ini, saya rasa sesuatu yang berat di hati saya. Lalu saya mengambil buku catatan saya @ diari. Lalu sa menulis isi hati sa kepada Tuhan. Segala kerisauan saya tulis secara detail. Saya menyedari kelemahan saya sebbagai manusia dan saya mengakui bahawa saya perlukan Tuhan dalam hidup saya. 

setelah selesai satu muka surat penuh dengan luahan hati, segala kerisauan, dan juga perkara yang membuat hati saya terbeban... akhirnya saya menutup buku tersebut.. dan mengambil kertas berbentuk 'love'... saya merasakan bahawa ada damai dalam hati saya.. dan saya merasakan bahawa Tuhan berbicara begini..

                                                                  Dear my princess,
                                                  This too shall pass :) , just endure it. 
                                               You will get through it, with ME.
                                                                 -Abba Father-
                                                                                                                                
Baru saya tersedar.. bahawa.. segala yang saya risaukan, fikirkan.. akan berlalu. Walaupun apa yang saya lalui adalah berbeza dengan apa yang rakan-rakan saya lalui.. penyertaan Tuhan akan tetap ada. Walaupun kadang-kadang saya tidak mengerti, jalan Tuhan untuk saya, tapi cukup sekadar saya mengetahui bahawa saya dikasihi Tuhan dan Dia ada senantiasa menyertai setiap langkah dalam hidup saya. 

Dengan kekuatan sendiri memang sudah pasti saya tidak akan mampu melakukan kehendak Tuhan dalam hidup saya. Tapi saya yakin bahawa Tuhan akan menyelesaikan pekerjaanNya yang telah dimmulai dalam hidup saya. 

Terkadang kawan-kawan tidak akan memahami apa yang anda lakukan, keputusan yang anda ambil dalam hidup ini, mereka tidak akan mempunyai idea jalan apakah yang anda pilih. Jangan kecewa jika mereka tidak faham dan sokong anda. Cukuplah sekadar kita sedar dan tahu apa yang kita lakukan dan yakin bahwa Tuhan menyertai, asal saja apa yang kita pilih atau lakukan tidak bertentangan dengan apa yang dikehendaki Tuhan dalam hidup kita. 

Jalanilah hidup dengan sukacita, masalah akan sentiasa ada.. tetapi itupun akan berlalu. Semakin kita melewati kehidupan dengan melalui setiap masalah, kita akan menjadi semakin matang dan kuat di dalam Tuhan. Masalah itu baik, ia membuat kita bergantung kepada sumber kekuatan, sumber pengharapan dalam hidup iaitu Tuhan kita Yesus Kristus. 

Oleh itu, jangan lari dari masalah. Hadapi itu, dan jadilah kuat dalam kekuatan yang Tuhan sudah berikan kepada kita. Amen.

Semoga diberkati. :)


                                                                                                                                                                                                                                                                                               
 
 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life