Kunci Kereta terkunci dalam kereta

Ada kisah malam ini, masa pigi ambil kawan di pekan lepastu pigi pasar. Lepastu jalan-jalan di pasar beli kui pisang. Lepas siap beli-beli kui pisang, nampak ada persembahan menyanyi di sana hujung. Bawa kawan duduk tingu persembahan. Sedang siok2 duduk tingu org menyanyi, sa tesedar kunci kereta teda. Sekali macam tetinggal di kereta. Lepastu sa bawa drg pigi kereta, skali cek.. ada pula di sana tu kunci kereta. Jadi kejadiannya, tu kunci terkunci dalam kreta. Haha. Sa dgn tenangnya pigi kedai runcit beli pembaris, lepastu buka kereta guna teknik yang si bapa ajar haritu.

Masa bapa sa ajar cara buka pintu kereta dulu guna pembaris, sa tidak faham kenapa sa perlu belajar itu. Tapi sa tetap belajar pada masa itu. Sebab sa tidak sangka akan berlaku sama sa. Setelah 3 bulan berlalu, akhirnya sa mengaplikasikan apa yang bapa sa ajar. Sa bersyukur sebab bapa ajar sa cara buka pintu guna pembaris. Menyebabkan sa tenang bila sa hadapi tu situasi. Hingga ada uncle2 yang tolong sa buka tp durang pun tidak dapat buka tu pintu. Bila sa pi buka dan tiba2 'cak' tu lock te naik dan tanpa disedari sa cakap 'Cahdaa' menyebabkan tu uncle2 ketawa tingu gaya sa. Dibilang kwn sa lah. Sa mana sedar sudah gaya sa masa tu. Haha. 

Apapun yang kita diajarkan, trutamanya org tua yang ajar.. cuba pelajari sebaik mungkin sebab kt x tau bila kt aplikasikan kemahiran trsebut. Bgitu juga apabila kt dengar kotbah2, baca FT.. mungkin kita x faham pada masa itu tapi beberapa waktu mendatang bila kita mengalami situasi2 yang perlu kita ingat balik apa yang kt belajar, kita akan tenang dan tidak panik. Sebab kita tau apa yg perlu dilakukan. :)



Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life