Hello October!!

Hello October!! 

Pertama sekali, sa mo mengucap syukur kepada Tuhan untuk perlindungan sepanjang bulan 9 yang telah berlalu. Sepanjang bulan lalu banyak perkara yang sa lalui.. dan saya enjoyy ini kehidupan. Haha. 

        Sepanjang bulan lalu, Minggu pertama habis praktikum.. sibuk dengan penilaian akhir praktikum dan juga sa pergi ke Perlis untuk latihan@pemilihan SIPMA 2015. Disana sa dapat belajar banyak perkara baru..khususnya dalam bidang olahraga. Coach disana sangat baik dan sa termotivasi dengan kata2 durang. Sebagai contoh "jangan fokus pada masalah. bila kita fokus pada masalah.. kita akan jadi lemah" . lepas dari latihan.. sa balik rumah dalam beberapa hari lepastu ikur Borneon Run di sana Likas... pertama kali sa ikut larian begitu. Siok lari tapi memang penat la. Haha. Balik IPG terus ikut sukan tahunan. Masa sukan.. sa dapat emas rejam lembing pecah rekod lama sa tahun lalu.. lepastu perak lontar peluru tapi pecah rekod lama tapi tidak pegang rekod la..lepastu 4x100 kami dapat emas juga.. 4x400 pun emas dannn pecah rekod!! haha. kami x tefikir pun kami akan pecah rekod. wuhuuu. Praise the lord! Bulan september ditutup dengan kejayaan-kejayaan yang indah. Walaupun begitu, sa juga mengalami kesedihan yang membuatkan sa nangis.. tapi selepas berdoa...kasitau Tuhan pa yang sa rasa,.. sa dapat tertawa lagi. Sebab Tuhan pengharapan dalam hidup. Semua yang terjadi tidak pernah terlepas daripada pengetahuan Tuhan. :) 

Sepanjang bulan Oktober ni, kami akan sibuk buat persiapan Konsert #MEGAFINALE kami. Sebab last sudah kami bt konsert di. Sa pilih gong sama gamelan. Lpastu ada asaimen mo hantar, projek #Preschoolmakeover , urus Konvokesyen prasekolah, ceramah BIG, study week dan bermacam2 kesibukan. Haha. Tapi enjoy nepe bah. Semua ini akan berlalu. 



[Pelajaran yang sa dapat daripada merejam lembing]

Untuk merejam lembing.. kalau mau kasi jauhhh..
*step mesti ada dan betul
*arah mata lembing mesti mengarah ke atas
*mesti letak target.. di udara
*kekuatan dari tangan
*Teknik mesti betul

Begitu juga dengan kehidupan kalau kita mau pergi jauhhh..mau maju. kita mesti ada langkah yang betul.. sebagai contoh, kalau mau jadi guru.. mesti masuk dalam bidang pendidikan.. mesti mau ada target.. dalam umur sa begini dan begini sa mesti ada master suda ,, atau ada PHD suda.. gituu. Dan mesti ada terget, sem ni sa mau target pointer bgini dan begini.. kekuatan mesti ada.. dalaman dan luaran.. dari segi dalaman tu mcm kekuatan yang dari Tuhan.. hikmat  dan kebijaksanaan. Kekuatan luaran pula mcm rajin baca buku.. pandai buat asaimen dan sbagainya. 





















Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life