Kenapa saya suka bergaul dengan orang yang lebih tua dan juga yang lebih muda dari sayaaaaa

Kenapa saya suka bergaul dengan orang yang lebih dewasa dari saya?

Sejak dari kecil, kawan sa nepe nga orang yang lebih besar dari saya. Contohnya, abg sa tadika masa 5tahun, sa pun ikut tapi sa masa tu baru 3tahun kalau tida silap sa. Masa sa sekolah rendah, kawan sa smua yang tahun 5 atau 6. Masa sekolah menengah tingkatan 1, kawan sa smua yang tingkatan 3, tg5 dan tg6. Sampailah sa tg5 smua yg besar dari sa kawan sa. sampai satu masa dulu sa kena ingat sa tg5. Adidih. Masa masuk IPG kawan sa yg senier sem6. Ada jugala snier2 yang atas sem dari sa. Sekarang kwn2 sa, ramai yanng satu batch tapi ramai juga yang kakak2 GSTT dan sa suka bkawan dengan dengan org yang berumur lebih tua dari sa. Sa suka dengar cerita durang, pengalaman durang. Durang kan lebih deluan rasa asam garam kehidupan. jadi sa dapat belajar melalui pengalaman durang. memang bukan semua perlu untuk diambil dan diserap dalam kehidupan tapi yang penting ada. hehe. Kemarin sa duduk dalam 1 kapal. Pertama kali yang non stop becerita. Ni kakak 35 tahun tapi baru sambung belajar lagi ambil master. ada 3 org anak. wuuhh. Sa terinspirasi dengan semangat dia mo belajar. Lepastu dia sgt aktif sukan, tiap petang main futsal. Diet juga. wuh. Sa bersyukur dapat dengar pengalaman hidup dia. Sebenarnya semua orang ada cerita tersendiri hanya bila kita mau mendengar apa yang mereka ceritakan. Sa berharap sa dapat jumpa lebih banyak orang yang sa dapat belajar, ambil iktibar daripada pengalaman durang. :)

Kenapa saya suka bergaul dengan orang yang lebih muda dari saya?

Sa suka bergaul dengan junior2 sa di IPG. Sebab masa yang ada sangat singkat untuk bersama durang. Tapi harapan saya supaya durang tetap memelihara iman durang dan kalau ada masalah durang boleh jumpa sa untuk minta tolong ataupun tempat untuk kasitau masalah durang. Slain itu, supaya sa boleh nasihat2 durang. hehe. 


Kenapa saya belum ada boyfren?

Sebabbbb, sa rasa sa masih belum sedia untuk besinta. dan sa mau fokus dalam pengajian dulu. Sa percaya Tuhan sudah sediakan yang terbaik untuk sa dan sa tidak akan pilih sembarangan. Mesti mau tingu ikut standard yang Tuhan bagi. Tida mau yang merokok,yg malas sambayang, yang mabuk2, yang tida serius sama iman durang sama Tuhan. Kalau dia x setia sama Tuhan macamana mau setia sama manusia. Haha. Kalau tu orang takut akan Tuhan dia akan ada buah2 roh dan mmg teda orang yang sempurna dalam dunia ini.. tapi bila sudah jumpa yang Tuhan sediakan, kesempurnaan itu akan ada bila 2 hati berkomitmen untuk saling menjaga.. aisehhh. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life