Kakak NF

Dalam hidup ini ada banyaak cerita.
Tapi hari ini saya mau cerita tentang..

"Individu yang paling banyak memberi impak dalam hidup saya semasa zaman sekolah menengah"
Ini salah satu individu la.

Bagi saya, dia adalah orang yg Tuhan letak dalam hidup saya pada musim itu untuk menolong dan membantu saya bukan saja dalam pelajaran,  tapi dalam persahabatan, dan hal kehidupan.

Kadang-kadang bukan kita yang menentukan cita-cita kita.. Tapi, orang yang rapat dengan kita. Mcm saya, mungkin saya tidak terfikir untuk menjadi sigu pada waktu itu.. tapi kawan rapat selalu mendorong. Ini waktu 2008. Masa mau PMR :) Tapi saya percaya, inilah rencana Tuhan dalam hidup saya.. untuk saya menjadi sigu :)



Setiap kali ada ujian, peperiksaan atau apa-apa pertandingan sa ikut, mesti ada kata-kata sokongan dorongan... dan kalau sa menang...kalau sa berjaya dapat keputusan yang baik dalam pelajaran... dialah orang pertama yang akan meraikan kerjayaan saya.. masa itu di asrama.. jauh dari orang tua.. jadi dialah seperti keluarga sa yg menjaga sa di asrama.. saya beruntung ada yang jaga saya mcm adik sendiri.. sentiasa ada menjaga saya.. dan kalau sa ada gagal dalam pelajaran.. dia juga yang paling banyak menasihat saya.. Jadi sekarang, bila saya toleh kembali.. saya rindu itu suasana.. dan walaupun situasi skrg sudah berubah tapi cerita ini akan ada dalam hidup saya selamanya :)


Kad ucapan untuk PMR 2008. 


Kad ucapan untuk SPM 2010


Saya beruntung ada yang mengasihi saya sewaktu membesar di asrama. Sentiasa ada ucapan good luck. Sentiasa memberi waktu untuk bertanya tentang masalah di sekolah dan banyak lagi.. 


 dann saya percaya juga bahwa Tuhan memakai dia untuk menjaga saya di asrama.. 
sebab itu saya sangat mengucap syukur adanya kakak yang mcm ni. Saya tidak dapat balas kebaikan yang saya trima tapi.. saya percaya Tuhan memberikan yang terbaik untuk hidupnya.. sa selalu berdoa supaya setiap yang diigininya tercapai dan Tuhan memberkati hidupnya dengan berkelimpahan...


Sekarang dia tidak menjadi guru .... tapi menjadi pembantu perubatan yang paling lawa dan baik. 
Dan kakak saya ini namanya Nerry Francis. Lahir pada 13 December 1992. Tua setahun dari saya. Tidak lama lagi akan berkahwin sama tanak wagu dia yang sejak dari sekolah menengah. Suwit kann. Haha.

Untuk kakak :
Hai kaka.. terima kasih sebab sayang saya, terima saya apa adanya walaupun menjadi adik yang slalu kasih susah mungkin masa dulu2. Tapi sa mau kaka tau, saya bersyukur sebab pernah menjadi adik dan sahabat kaka. Dan.. I will always pray for you.. sebab sa tau sa tidak dapat balas kebaikan yg sa terima sepanjang 5 tahun di smk. All the best untuk kehidupan dan sa percaya dimana pun kaka berada, tetap kaka menjadi org yang paling baik.. yang penuh kasih terhadap siapapun yg kaka temui. Tuhan memberkati. I love you always. :)

Saya bersyukur dan berterima kasih sama Tuhan kerana kebaikanNya yang selalu baik dan nyata dalam hidup saya. 

Terima kasih Tuhan untuk orang-orang yang Kau letakkan dlam hidup saya. Saya bersyukur dan bangga punya Tuhan yang baik seperti Engkau. 

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life