Gaiss...Sepatah dua kata bulan Mac..

Helo March !

Tanpa disedari masa berlalu begitu cepat.. sekarang bulan Mac sudah. wuhuuu

Tahun ini sa berumur 25 tahun sudah.
Tinggal 5 tahun lagi akan menjadi 30 Tahun. Haha

Suatu masa dulu sa pernah terbaca bahawa pada umur 30 ada sesuatu yg istemewa..
Sebolehnya impian kita kt target dan usahakan tercapai sebelum atau pada 30tahun.

Tapi semuanya tentang waktu dan rencana Tuhan. Kita rancang, kita usahakan..
dengan harapan bahawa apapun yang kita inginkan terjadi... menjadi  nyata.

dan nampaknya.. tekadang apa yang dirancang terasa sangat mustahil untuk dicapai..
sehingga kadang-kadang mempersoalkan keupayaan untuk mencapai target sendiri dalam hidup..

Tapi saya mempecayakan impian saya ke dalam Tangan Tuhan.. sebab saya tahu dengan kemampuan diri saja memang sangat mustahil. Tapi penyertaan Tuhan pasti memampukan apa yang diigini dalam hati (sekiranya itu juga adalah kehendak Tuhan dalam hidup saya)..

Bagi saya umur 25 ini suatu umur di tengah-tengah 20 dan 30. Tahun penting untuk mengatur hidup.
Bila saya menoleh 5 tahun ke belakang.. saya lihat banyak penyertaan Tuhan yang memampukan saya untuk melalui masa-masa sukar saya sepanjang masa belajar di IPG. Ada mukjizat-mukjizat yang saya alami sepanjang perjalanan mengikut Tuhan... dann... bila saya pandang ke hadapan ada banyak ketidakpastian... keraguan dalam hati saya.. tapi saya mengambil keputusan untuk tetap fokus untuk melakukan kehendak Tuhan dalam hidup saya... saya percaya pada waktu yang tepat semua persoalan saya akan terjawab dan sa mau fleksible untuk mengatur hidup sa mengikut apa yang Tuhan mau saya hadapi atau lakukan selama masih berkesempatan. Saya mau melangkah mengikut langkah Tuhan... saya tau Dia berjalan di hadapan saya dan dengan kasihNya Dia setia.

Dimanapun umur kita pada saat ini. Jangan pernah berputus asa kalau kita belum mencapai apa yang kita inginkan dalam hidup ini. Selagi kita masih bernafas selagi itu terbuka peluang untuk berusaha.. Tidak ada kata terlambat sebab masing-masing ada waktu tersendiri.. kita tidak dapat menahan waktu ataupun menlajukan waktu. Tapi kita tau siapa yang memegang waktu. Kita percaya pada waktu yang tepat.... pasti semuanya akan jadi Indah. Rilek baa.. kita ada Tuhan yang hebat. Dia menyertai kita hingga ke akhir waktu.. akhir waktu kita bernafas ataupun akhir waktu dunia ini. Dia yang berjanji adalah setia.

Jadi.. itulah gais sedikit sepatah dua kata. Masa yang terluang untuk menulis sikit2. Terima kasih ah sebab membaca. Sa doakan supaya Tuhan beri hikmat kebijaksanaan dalam hidup untuk melalui hari hari mu dimanapun berada. Ku mengasihimu dan Tuhan memberkati.. Babaiiiiii

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life