Santai Saja :D

Helo helo.
sa meninggalkan sepatah dua kata dulu sebelum balik. Sebab masih memprint untuk kerja rumah masa cuti nanti untuk murid-murid. :)

Bila orang buat jahat sama kita, jangan lupakan kebaikkan yang telah dilakukannya terhadap hidup kita. memang dalam hidup kebersamaan dalam waktu yang panjang kita tidak lari dari menyakiti hati tersengaja atau tidak sengaja. Maka oleh itu, belajarlah untuk mengampuni dan move on dalam hidup. :)

Menyimpan dendam tidak memberi faedah dalam waktu yang panjang. Mungkin hati kita puas tetapi hidup ini sementara. Kita tidak tau bila Tuhan akan angkat kita, ambil nafas kita.. Adalah lebih baik untuk bersikap sederhana.. memikirkan penyelesaian yang terbaik. Sebab konflik akan berlalu tetapi karakter kita akan menentukan tindakan kita, mematanngkan kita.

ini saja sepatah berpatah kata sa ni petang. Haha.
Pengalaman hidup, konflik hanya sementara. Kebersamaan juga tidak selamanya. Tetapi nilai persahabatan perlu difikirkan.. disyukuri dan dinikmati. Bersahabat itu indah.. walaupun di dalamnya terdapat pelbagai perasaan.. ada duka ada suka dan sebagainya. Haha.

Apapun, hidup ini indah.
Jalani saja dengan ucapan syukur.
Tidak perlu bermegah,
santai sajaaaa...

Haleluyah.

Tuhan Yesus ku selaluuu baik. dulu sekarang dan selamanya!

Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life