Hello November :D

Halohaa. cerita2 dulu la kio. Saja tulis, nanti sa mo baca suatu masa nanti.

Bulan Nov bulan kegemaran sa. Sebab sa lahir bulan Nov. haha tu salah satu la sebab..

Sepanjang bulan nov ni.. banyak perkara yang terjadi yang best... yg kurang best dan sebagainya..
Kalau di IPG bulan Nov tinggal mo exam lepastu balik kampung. Haha. Tahun ni lain sikit bagi saya, sebab.. di tengah2 selang hari paper exam.. sa 'terpaksa' terbang ke KL untuk ke Perlis bagi melapor diri untuk sukan SIPMA pada 17hb, petang selepas kertas exam 1 sa :) . Malam tu sepatutnya naik pentas untuk ambil anugerah pelajar cemerlang tapi apa buli buat la hehe. harap2 masa akan datang masi ada kesempatan. Jadi petang tu.. sa pertama kali urus perjalanan sendiri. Naik bas pigi KK lpastu naik kapal terbang sendiri untuk pertama kalinya haha (akhirnyaa) . Jalan dengan membawa duit kurang dari 50ringgit..kasi ok sjala sebab sapa suru belanja banyak ni bulan. hehe. Pertama kali exam di tempat lain, pakai baju pjk duduk jawab exam dalam satu kelas yang tidak sa kenal. Haritu last paper, slalunya blh tengo senyuman kawan2 satu batch tapi nikali nda. Lepas abis xm, yeah sendiri2 hahaha, Lagi2 haritu birthday sa. 

                                               *cerita kawan dompet hilang*
Sampai di KL.. ambil barang, lepastu tiatau mau pigi mana.. sekali ikut hati saja jalan.. lepastu tejumpa kwn yang dari srawak, roomate sa masa latihan sukan bln sept.. tengo muka dia mcm sedih.. skali tanya, dompet dia hilang. macam tertinggal di apot Sibu. Di sebelah dia ada saturang lelaki cina. Bila tanya2, rupanya lelaki cina tu tolong dia. Bagi 200 ringgit. Bagus uncle cina tu. Lepastu sa tolong dia pigi tanya2 di kaunter pertanyaan kalau2 ada nombor yang boleh dihubungi, trus nombor yang kena bagi tida dpt dihubungi. Last2 pigi repot polis. kawan sa balik2 bilang, "masih ada lagi kah orang baik di bumi ini?".. sa jawab.. masih ada. ko yakin seja. ni kawan sangat risau sebab dalam dompet ada lesen memandu, duit mama dia bagi rm500. sa tidak pernah kehilangan sebanyak itu. Jadi sa tida faham mcmna tu perasaan. Sa cuba kasi hibur2 saja hati dia. Tapi dalam masa yang sama sa berdoa sama Tuhan.. dan sa yakin bahwa Tuhan akan tolong anak yang berharap sama Dia. Sa cerita sama adik tu,bulan mac dulu kawan sa hilang dompet terbang tanpa ic tapi bila di sarawak baru kena call dari apot kctau ada dompet dijumpai tanpa hilang apapun...cerita kdua lagi.. cerita pasal bu Dewi, pendeta di Indon yang sa baca dalam buku.. beg dia tetinggal di tempat yang ramai orang. Dalam beg tu, ada duit yang banyak., dia yakin bahwa tu barang masih ada di sana. Bila dia tanya orang yang ada pigi sana, orang lain cakap tiada. Tapi bila dia pigi tengo, beg dia masih ada di sana. wow. Tuhan menutup mata orang yang ada di sana supaya tu beg tida kena ambil. Macamana cerita yang sa kctau kawan sa, begitu juga keyakinan sa pada malam tu yang mo jam 1 pagi lebih sudah, bahwa Tuhan akan tolong dia. Jadi keesokan paginya bila sampai di Perlis, baru dia kena call dari apot Sibu, dompet dia ada tmpt dorang dan isi masi ada. Syukur kpd Tuhan. 

                                          *cerita pasal SIPMA*
Jadi... mm sa pun tidak sangka sa akan wakil team IPG untuk pigi Sukan Institusi Pendidikan Malaysia. Sebab.. masa sekolah rendah saja sa pernah wakil sekolah untuk sukan acara lompat pagar dan lontar peluru. Masa sekolah menengah langsung tida pernah wakil sekolah.. wakil rumah sukan saja,tupun tidak pernah menang HAHA. Masuk IPG, boleh la sikit ada menang2 juga wakil rumah sukan... tapi ini kali tiba2 wakil pigi SIPMA, semua apa pun pasal sukan sa xtau, drill bkn semua sa pandai buat. Bagi sa secara peribadi, banyak lagi yang lebih baik dari sa untuk sukan rejam lembing dan masi banyak yang lagi layak untuk wakil.. tapi sa percaya pada peluang dan pintu yang dibukakan oleh Tuhan. Kesempatan dan peluang bukan selalu ada. Jadi, sa cuba lakukan ini sebagai ambil pengalaman. Kalau mau menang tu jauh dari fikiran sa. Tapi sa anggap ini agar saya dapat merasakan apa yang atlet rasa, macamana suasana dan juga menikmati kebersamaan dengan rakan baru, coach yang baru dikenali dan sebagainya. Syukur juga dapat roomate disini yang gila2, satu kepala dan paham. Yang hilang dompet tu la roomate sa disini. Dalam beberapa hari latihan disini, tangan sa sakit sampai tahap begetar tu tangan. Mo rejam pun sakit. Kadang2 sa berfikir, kan bagus kalau tangan sa x sakit. Tapi sakit tu kt x blh duga, Tp sa balik2 doakan agar tangan sa x sakit2 masa pertandingan nanti. 

Tadi pagi bapa sa call, tanya "ko pigi sambayang ka?" sa jawab, "Hari minggu ka ni hari?" hahaha. nah sampai hari pun lupa sudah. Adoi. Ampun.. Hari ni x dapat p smbyg sebab latihan tadi pagi. Lagipula sa x tau mana cuc di sini hee. Lepastu, bapa sa ckp, dia ada bank in duit.  amaa. pounsikou paa. walaupun sa x minta, ko tau jg sa kurang duit. hee. Trima kasih Tuhan, sebab bg sa duit melalui ibubapa sa. Trima kasih kerana memberkati durang. Trima kasih untuk semuanya, Tuhan. 



Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life