Hello 2019 !

Shalom 2019 !

Tahun baru dan semangat baru.
Lama tida menulis di blog sa yang biasa-biasa saja ini. Tapi lepasni sa akan aktif balik. sebab memang ini lah cara sa supaya nanti boleh baca balik apa yang terjadi dalam hidup saya. HEHE

Banyak perkara yang terjadi dan berlaku dalam beberapa bulan ke belakang ini.
Ada suka dan ada duka. Banyak yang seprais dan menghadapi semua itu bukanlah suatu yang mudah bagi saya. Walaupun dari luar sa kelihatan kuat, selalu gembira dan seperti tiada yang susah berlaku dalam hidup saya. Tapi kenyataannya sa mengalami suatu rasa seperti jalan di hadapan hidup ini sangat kabur dan tidak atau apa akan berlaku.

Melangkah ke tahun 2019 dengan rasa kekuatan yang amat sedikit secara manusiawi. Tetapi satu hal yang sa percaya bahwa "Berkat, kekuatan, penyertaan Tuhan itu baru untuk setiap hari..." itu yang sa katakan setiap pagi. Meyakini bahwa kekuatan untuk melalui setiap hari dengan  kekuatan yang baru setiap pagi dari Tuhan.

Saya bersyukur. Hari ke 24 untuk bulan Januari ini. Saya dapat melalui hari-hari ini dengan kekuatan dari Tuhan. Walaupun secara jujur, ada masa-masa saya rasa tidak bersemangat untuk hidup tapi itu cuma sementara dan proses dalam kehidupan.

Tahun baru dan saya di sekolah baru. SK.Tampios Ranau. Sekolah pedalaman yang serba kekurangan tapi semuanya baik di sana. Sekolah kedua dalam perkhidmatan dan akan berusaha untuk melakukan yang terbaik.

Pada 2018 sa berjaya mewakili Ranau PSKPP untuk bola jaring. Walaupun simpanan saja tapi yang saya syukuri bahwa berjalan di atas kemustahilan adalah mungkin kerna Tuhan yang mengizinkan. Sememangnya sa x layak untuk wakil. Tapi atas kasih karunia Tuhan dan kebaikan Tuhan dapat la sa pigi Tawau. Sempat lagi pigi Bohey Dulang sama kaka cya. Watak baru dalam kehidupan. Kaka yang baik dan sangat aktif hiking dan melancong. Bulan Dec 2018 sempat naik Gunung Kinabalu sama kaka Cya.

Dan....
Kemarin sa baru dapat tawaran belajar Master Prasekolah UKM 2 tahun. RM17K yuran.
akhirnya sa sambung belajar sudah.. Setelah tahun lalu gagal sebab UPSI tida buka kelas di KK. Tapi sa pecaya bahawa waktu Tuhan itu tetap yang terbaik. Semuanya ngam pada timing Tuhan.

Setiap hari sa berusaha untuk survive dengan pekerjaan dan kehidupan. Driving sejam setiap kali pigi sekolah. Memang cabaran. Tapi sa yakin Tuhan akan terus memampukan.



Comments

Popular posts from this blog

7 Things For You To Know About The Man God Has For You by STEPHAN LABOSSIERE

Rasa macam sakit kopio.

Life